Friday, July 4, 2008

Bitless

Proovisin eile esimest korda bitlessi. Kaua ma sõita ei julgend, kuna eelmine päev ta seisis ja ka sama päev oli üsna vähe õues olnud, kuna pidevalt sadas tugevat rahet ning nüüd oli ta totaalne energia pomm. Üritas isegi pukitada ja oli üldse selline mega rõõmsake. Sellepärast võtsin sadula seljast ja valjad peast ning lasin ta niisama platsile paarutama..:P Oh kus kimas ja kihutas, siis hakkas aga jälle rahet tulema ning ta nõudis ennast talli söögi peale :)
Bitless iseenesest on parem kui nöörpäitsed, on lihtsam pöörata ja natuke leebem, kui hakamoor. Kuna ma aga kinnitasin kapsli liiga kõrgele (1-2cm põsenukist alla poole), siis ei tundnud veel selle asja paremat mõju. Viga ei olnud, aga oleks võinud veits rohkem kontrolli tema üle olla. Kuna oli selline vihmane, pime ning tuuline ilm, siis Landokas muutub ka kohe selliseks jänkuks, kes hüpleb ja kargleb ning kihutab jalgade vahel :P
Järgmine kord panen natuke rohkem alla poole :)
Bitlessi ostsime Viljandi Jämejala (Nurme?) ratsapoest. Ostsime ka kaks otsmiku rihma, et bitless ilusamaks muuta kuid hilisemal uurimisel tuli välja, et bitlessi otsmikurihm on hoopis teistsugune, kui tavalistel valjastel, ning seda ei ole üldse võimalik vahetadagi:( Aga pole lugu, keti (kuldsete südamestega :D ) saab sinna külge õmmelda või siis liimida ning teine otsmikurihm sobib ka teistele valjastele :) Veel ostsime mulle ühe paari uusi ratsapükse, kuldsed kannused ja kuldse steki (sobivad üldse mu pruuni-naha ja kuldse-metalliga kokku). Stekki mul polnud nagunii ning kannusteks olid ainult haamrid, mis on liiga karmid Landokale. Üldiselt saab temaga vabalt ka ilma kannusteta hakkama, aga võistlustel võiks igaksjuhuks ju olemas olla. 1.5cm pole eriti palju ka :)) No ja muidugi ostis ema Landokale üli palju maiustust, et Landokas teda ei hammustaks, kui maius otsa lõppeb, IRW! Kohutav, kuidas hobune talle pähe istub. Mina annan hobusele maiust ainult 1 "komm või küpsis" peost ning ülejäänud saab koos toiduga. Ema aga minu MITTE nähed hellitab ja poputab, nii viisi on ka hobusele jälle halvad kombed tagasi tulnud :( Pean ema oma hobusest mõneks ajaks eemal hoidma.

Nüüd aga oleneb millal järgmine kord tuleb, ennem, kui ratsutama saan. Kuna mul on pahkuu kõõlused/liigesed välja venitatud..:P Käisin täna hommikul koeraga jooksas ning astusin mille peale kuidagi väga valesti ning nüüd ei saa jalale üldse teotuda, on väga paistes, sinine ja katsudes üli valus :( Kurb, aga Landokale teeb puhkus ratsutamisest ainult head! :) Ometi, tema juurde talli lähen ikkagi ning ehk viin teda kusagile maitsva rohu peale sööma, kui ta muidugi käituda oskab :) Vahest meeldib talle mind mööda puid tirida. Õnneks on ta vähemalt aru saanud, et kui ma karkudel olen, siis ma ei ole päris terve ning käitub ka viisakamalt. Ja seda juhtub üsna tihti, kui ma karkudel olen :D

No comments:

My Playlist