Thursday, July 3, 2008

Suulisevaba ratsutamine

Kuna Landokas enam endale hüppamiseks suulisi suhu ei saa, siis võiksite mind aidata mingisuguse kirjanduse ja õpetustega, mida ja kuidas kindlasti kasutada ei tohiks. Kuna ma pole iialgi midagi taolist proovinud, siis oleks teie abi väga meeldiv.
Homme nimelt plaan osta bitless-valjad.
Kui kellegil tekib küsimus, miks ma Landokale üldse suulistevaba valjastust tahan, siis just sellepärast, et hüppab kordades paremini. Puhtalt, valib omale ise sammu, ei karda, päästab ja on palju palju julgem. Kuigi ma oma arust talle takistuse peal ei tee haiget sust, siis ilmselt ennem takistust küll, sest ta läheb ennem tõket palju tempokamaks aga mina hoian teda väga valusalt vastu. Kui aga nöörpäitsetega hüppamine, siis ei saa ta nagu arugi, et keegi "ratsme otsas" ripub ja valib koguaeg oma tempo ning on suurepärane! Ta hüppas oksereid, mis olid 125+ ning lattaeda, mille kõrguseks 135cm ilma mingisuguste probleemideta. Suulisega ei suuda ta isegi 80cm korralikult üle tulla- latte lendab igas ilma kaares.
Eile sõitsime mingisuguse hakamooriga. See oli inglise ja saksahakamoori vahepealne, toodud U.S.A.'st, sellepärast kutsumegi teda usa hakamooriks. Kapsli juures on liigendatud need otsas, kuhu külge lähevad ratsmed, on üldse kõvasti painduvam ja elastsem, kui ntx inglise hakamoor. Lihtne oli sõita, lihtne oli pöörata, lihtne tagasi hoida, just kui kõik see, mida ma temalt tahaksin. Aga ma kardan, et esimene trenn, võib olla ka teine ja kolmas on hobune super, kuid peale seda kardan, et hakkab talle nii tugev surve kehva mõju avaldama ja hakkab tõrkuma, kuna ma ennist mainsin, et mul on üsna tugev käsi ennem takistust. Sellepärast proovingi bitlessi, sest sellega ei tohiks ma teda nii palju eest takistada, aga pööramine oleks siiski lihtsam, kui nöörpäitsetega (millega isegi vist võistelda ei tohigi :D ).
Kindlasti soovitaksid kõik ka lasta hobuse hambad üle kontrollida. Nii palju kui mu sõber mulle Hollandis oma profesinaalse hobuse-hambaarsti kogemust jagas, õpetas ta mu ära tundma, millisel hobusel on halvad hambad ja millisel mitte. Olen ka sõitnud hobustega, kellel hambad teevad valu ja Landokas ei ole kohe kindlasti nende killast ning ka katsumisel ei ole midagi märkimisväärset tunda. Sõites ta samuti ei kakle ega võitle minuga, on mõnus ja pehme, aga kui hüppama hakkab, siis lihtsalt loivad v kihutab takistused pikali. Isegi siis, kui samm ideaalselt klapid jaka mina OMA ARUST ei tee midagi ebameeldivat tema takistamiseks kukub siiski latt alati alla. Nöörpäitsetega seda ei juhtu. Ei tea, milles asi..:P
Kellel kogemusi ja teadmisi selles valdkonnas, siis aidake!! Kuna ma bitlessi pole ka kunagi kasutanud, siis võite rääkida täpselt, kuidas see peale tuleks panna nii, et ta hinge kinni ei suruks.
Lisan sellest "usa-hakamoorist" ka pildi:




Siin on näha, et hakamoor on liigendatud. Esimesel pildil on need otsad, kus ratsmed käivad, pikalt ja kõige lõdvemas olekus. Järgmisel pildil jäin "suu" peale ning hakamoori "otsad" on kohe ülevamal pool. Ise enesest vist tegelikult hea, sest kui see hakamoor oleks jäik, ilma liigenditeta, siis saaks ikka vist palju-palju rohkem haiget.

ÕIGUS! Lisan siia ka ühe videoklipi meie treeningust: http://toru.ee/view/110314292ed4

No comments:

My Playlist