Tuesday, December 20, 2011

Kodulooma(de) pidaja Orsella

Kui käisime Pinkul õmblusi välja võtmas, siis ostsin Orsellale ussirohu, mille eile lõuna ajal sisse andsin. Viimati sai ta oktoobri kuus ning siis väljutas ta ühe pika halli koduloomakese. Meil sai jutt räägitud, et mina pean teda (Orsellat) üleval heameelega, aga mitte tema koduloomasid. Neid ei ole lepingus ettenähtud. Igatahes Orsella on kiiremas korras hakanud alla võtma ja otsustasin talle teha kiire kuuri uuesti. Tuleb välja, et ma olen ta koduloomasid toitnud oma kallite Pavo söötadega ja Orsu ise neist midagi saanud põhimõtteliselt polegi. Hommikul oli üks suur volask ta junni sees ning peale seda, kui ta boks puhtaks tehti, väljutas ta uue volaski. Kui trenni läksin ja traavis maneesi poole sõitsin (kiire oli), tundsin, et ta kakib. Ma ei pannud tähelegi, sest olen õpetanud teda alati hoopealt kõike tegema :-D Tegin kiire kannaka ja mis ma leidsin, terve 20 meetrit oli usse täis. Ebareaalne, mitte ühelgi minu hobusel (pean silmas Landot, Sildomist ja Orsellat) pole nii palju usse olnud, täiesti hirmutav mu jaoks. Ok, ma pole päris kindel, kas andsin viimati ussirohtu oktoobri alguses või lõpus, aga siiski. Nüüdsest tegin plaani, et iga 6-8 nädala tagant tuleb talle teha ussirohu kuur (sest ta koplis olles sööb endale igast asju sisse, sh. mulda ??? ja joob porist ja teiste virtsast vett justkui tal poleks endal automaat jootjat puhta veega olemaski). Pole kasu sellest, et ma söödan teda räigelt üles ja selle asemel, et Orsella kosuks, kosuvad tema koduloomad. Ma pidasin Orsellale maha küll pika loengu, et tal pole lubatud pidada ühtegi kodulooma aga eks näis, kas ta võtab mind kuulda või ei :-D
Järsku tal nende madude pärast oligi kõht lahti... nüüd ka shidishid lippab.

5 comments:

Ann Meriste-White said...

Päris hirmus! Usun, et tead aga mainin siiski, et ussirohtu tasub iga natukese aja tagant vahetada, kuna ussidel tekin nn, immuunsus. Samuti erinevad rohud on erinevatele ussidele. http://www.surreycc.gov.uk/sccwebsite/sccwsimages.nsf/weblookupimagebyunid/docidc1aa97b41ff8244b80256ce10061e4f0/$file/wormstable.gif siin hea tabel
Vabandan ette targutamise pärast ;)

bermufa said...

Ann, jah, sellest olen täitsa teadlik, aga 3x järjest olengi andnud ühte sama rohtu, järsku sellepärast oligi nii palju usse? 3x ei tundu küll palju, aga mine sa tea. Nüüd praegu täiesti uue peal. Reet Lätti kunagi kirjutas mingis artiklis või saidil, milliseid rohte anda erinevatel aasta aegadel, proovin nüüdsest seda jälgida :-)

Ingrid said...

Sellise nö probleemse hobuse puhul oleks ehk heaks variandiks lasta teha analüüs, MIS tal seal täpselt on ja MILLINE toimeaine selle vastu aitaks. Kokkuvõttes ilmselt lihtsam ja efektiivsem, kui et iga 6 nädala tagant erinevate preparaatidega parasiite veel resistentsemaks muuta.

Palju aitab ka koplite puhastamine (võib olla väga mahukas ettevõtmine + praegusel aastaajal nagunii võimatu) ja kindlustamine, et ka teised samas koplis käivad hobused oleksid ussidest vabad. :)

bermufa said...

Ingrid, ma võhik nende analüüside alal, aga kus neid teha saab?

ülle said...

Oled unustanud, kui tallimehed, õigemini Tuuli siis,veel kõigest paar aastat tagasi kilekotikestesse nii tallidest, koplitest kui karjamaalt hobuste junnikesi korjas ja kotikesi märgistas. Saadeti neid juba Kavaku aegadest EMÜ laborisse vet-tudengitele sorkida - uurida ja nende põhjal ka ussrohi määrati.

My Playlist