Sunday, May 24, 2009

Trenireerimine



Kristjan says: Saksa Hertsogi tõugu, Liivimaa parim ratsu, Tori talli suurim kabjatäkk, konkistadoori liikur Landolet Suur the Välejalg :D  

Teinud koguaeg ratsastust ning 1 hüppetrenni sellel mööduval nädalal.
Neljapäeval hüppasin, selline oli ja ei olnud ka. Hüppas muidugi vägevalt, paugutas mõnusalt aga jooksis kuidagi jube laiali, ei tahtnud pikemate sirgete peal eriti kokku tulla. Hüppasime mingit süsteemi, mis oli paigutatud nii: rist- kaks fuleed- okser- üks fulee- okser- üks fulee- lattaed. Vahed olid metsikult suured, alguses 2 fuleed nagu istus, järgmine fulee kah aga ennem viimast lattaeda oli 8.5m vahe ja krt, 3 korda tõrkusin selle ees :D St tõmbasin ise ta igakord mööda, sest ma ise ei julgenud hüpata. Jube tobe, aga mul läks selle kõrge lattaia peale julk püksis jube jahedaks, oli miskit 120-25cm kanti. Lõpuks ajasin ENNAST sealt ikka üle. Hobune paugutas küll võimsalt, ei saa midagi öelda. Aga hullult tahtis hiljem ennast sealt samast vahest välja suruda, kust ma ta välja tõmbasin ennem seda lattaeda. Mitu korda hüppasin üks ratse täiesti pingul, teine järgi antud. Viimane kord hüppas väga hästi, patsutasin ning lõpetasin selle rea hüppamise. Sõitsin 1 korra mingit parkuuri ka, kõrgus 120cm kanti, mõned alla, mõned üle. Lõpuks proovisin veits kõrgust ka, hüppasime 145cm üsna laia okserit. Tundus, et hästi kauaks jäi koguaeg õhku rippuma, jalgu koristas külle jube hästi. Läks alla- tuli välja, läks kaugelt- lendas üle. Tõsiselt hästi põrkas, jäin temaga rahule. Panen mõne pildi ka.

Reede ratsastasin jälle, täpselt ei mäleta. Tegin suht lühidalt, ma olin väsinud veitsa vist. Mäletan, et algus oli super, aga kui grupp platsi peale tuli, siis hakkas veits vahtima, aga lõdvestas end galopis, traavis ja sammus megalt. Jooksis pikkade rahulike sammudega, kael esijalgade vahel ning nina mööda maad :D Seega hea oli.

Laupäev see eest aga ei olnud midagi lühidat. Päris pikalt ratsutasin vihma käes, aga asi oli seda väärt. Mina ei tea, ta nii tubliks läinud. Astub ilusasti sääre eest ning sooritas tagu ja esiotsa pöördeid sammus ikka PÄÄÄÄRIS hästi. Paremast jalast paremale poole tegi nagu megalt, teist pidi tegi kah enam-vähem, aga ma ei saanud ise päris hästi pihta, et kuidas see asi nagu teispidi käib- blondi värk :D Galopis oli hea, traav oli hea, painutas end igatepidi (ta võiks kringliks lausa hakata). Galopis üritasin esimest korda piruetti teha, aga oleksime äärepealt ümber kukkunud, kuna libe oli. Aga algus oli palju lubav :) Traavis üritasin teda korraks hästi kokku sõita ja jalgu tõstma panna. No mis ma siin valetan ikka, üritasin passage't teha, päris tuli välja ju :D Poolpeatuse näol oli asi väga ilmekas ja kena ning jalgu juba enamvähem tõsitis, aga siis ma loobusin, kuna ei suutnud piisavalt tagant peale sõita kui palju ma eest teda kokku nokkisin. Seega nii suured harjutused jäävad edaspidi vaid väga kogenenud koolisõidu treeneri käe alla. Lõpetasin trenni peaagu ära aga avastasin, et olin vaid pool tundi ratsutanud. Seega hakkasin otsast peale treeninguga pihta ning tegin veel umbes 20 min otsa. Lõpus tegime ka kavalette, mis oli kummagilt poolt otstest kõrgemaks tõstetud. Neid tuli küll megalt hästi, vedrutas end rahuliku tempoga üle ning samm ei läinud kordagi sassi (tavaliselt ta kipub seda harjutust hüppama kah). Edasi jätkasin galopis ning tulin galopi vahega kavaletid, peale neid jälle kokku ja traavile, uuesti traavikavaletid. Hästi toimis, ning ta tõesti oli väga püüdlik ja hea sõita. Arvan siiski, et see on üks meie kõige enam korda läinud trennidest üle aegade, ma tõesti olin temaga nii rahul.

Täna (pühapäeval) andsin talle vaba päeva ning Syret lubas Landoka õue koplisse pista. Homsest siis jälle kõva ratsastus, reede üritan hüpata ja pühapäeval Toris Torihobuse Päeval võistelda 110 ja 120 cm :)

No comments:

My Playlist